25 apr. 2010

Bazar pentru enoriaşi

Joi, în drum spre job mi-a fost dat să văd un lucru ce, oarecum, m-a scandalizat.


Pe gardul biserici din Piaţa Sinaia era o pânză ce anunţa un bazar de haine ce se desfăşura în curtea biserici, lângă casa parohială.

Mă întreb, cât mai durează până când se va repeta o scena biblică, celebră. Aceea şcenă în care Isus, deranjat de negustoria ce se desfăşura în Marele Templu i-a alungat pe toţi cei ce vindeau şi cumpărau în templu, răsturnând mesele şi scaunele: "Casa Mea, casă de rugăciune se va chema, iar voi o faceţi peşteră de tâlhari".

Nu am nimic cu cei ce vând sau cumpără din magazine second-hand, dar găsesc total nepotrivit ca un astfel de bâlci să se petreaca chiar şi în curtea biserici.

2 comentarii:

Unknown spunea...

Hello Silviu,

interesanta piata. Eu as propune ca hainele sa fie si sfintite inainte de a le vande, asa devenind si ,,curate,, cine stie ce infectii mai pot purta hainutzele alea.
Eu am vazut si la nemti asa un fel de actiuni, dar hainele erau de-ale enoriasilor si le aduceau in curtea bisericii sa le vanda (la preturi chilipir) iar banii ii foloseau in ajutorarea saracilor.
La noi, dupa reclama pusa, care pare a fi ceva ca si intr-o campanie electorala, se pare ca se pregateste a se da lovitura in vanzari...Dumnezeu sa-i ierte!

Sly spunea...

Dan, du hast recht! :)

Din pacate, la noi sunt sigur ca nu era vorba de un act de caritate. Partea trista e ca in Romania preoti sunt foarte prost platiti si ajung sa se imparta in doua categori: unii care isi plang de mila in timul lor liber extrem de lung si alti care se dovedesc adevarati afaceristi.
Practic, preotia a ajuns mai mult o profesie si mai putin o vocatie. :( Normal mi s-ar parea sa primeze vocatia.