16 feb. 2011

Prefer corecturi, decât prostii pe forum-uri

Discutam recent cu cineva despre forum-uri şi informaţiile din ele, cu bune şi cu rele... dar în special despre corecturile ce se fac în ele într-un mod direct sau vualat.
Sună banal... dar pe orice forum gratuit şi cu trafic cât de cât decent, există persoane care întreabă şi persoane care răspund. De cele mai multe ori, numarul celor care frecventează forum-ul şi oferă răspunsuri în mod voluntar este mult mai mic decât al celorlalţi membrii ai forum-ului.
De multe ori cei care îşi expun problemele nu se exprimă în cel mai clar mod şi apar inevitabilele discuţii şi întrebări suplimentare până se ajunge la o soluţie concretă.
La rândul lor, cei care răspund pot greşi: indicând sfaturi incomplete sau nu tocmai focusate pe subiect. Unii corectează ideile inline sau în postări ulterioare. Până la urmă e o discuție liberă.

Deseori când am o anumită problema apelez la prietenul goagal. :) Printre primele referințele de multe ori se regăsesc pagini pe diverse forum-uri și le accesez.
Nu odată, mi s-a întâmplat ca începând să citesc,  ajung la o prima soluţie propusă şi dacă mi se pare o soluţie ce ar putea fi viabilă, o încerc fără a mai pierde timpul citind întregul topic. Constat că nu funcţionează. Apoi mă întorc la pagina respectivă şi văd că nici altora nu le-a funcţionat soluţia... Într-un final, poate, autorul ei recunoaşte scăpările şi revine cu eventuale completări.
Într-o astfel de situaţie, eşti fericit că acel autor al soluţiei nu a modificat postarea sa, imediat după ce a constat faptul că aceasta nu e bună? Eu nu sunt...
Chiar nu-mi pasă dacă soluţia iniţială a fost modificată sau nu. Îmi pasă ca în momentul în care dau de ea și o  aplic... ea să meargă.

Desigur, există si experţi ca Mihnea Balta care nu-şi văd bârna din ochiul lor. Nu furnizează ceva util lumii ci doar badjocură. Doctorii încă n-au găsit leac pentru ei. Singurul lucru bun ce poate fi făcut e ignorarea lor. 

Niciun comentariu: