11 ian. 2014

Nu renunta! Escaladeaza problema

Pe principiul "fa-ti vara sanie si iarna caruta" am zis sa-mi asigur noua pereche de pantofi de alergare inca de acum profitand de reducerile de sezon.

Fiind fan Asics, de cateva saptamani imi facuse cu ochiul un model Asics de la Decathlon. Era un model de anul trecut dar fiind cu Gel-Pulse imi pasa mai putin acest astepct. Era o diferenta de mai bine de 200 de RON fata de pretul normal de raft - echivalentul a 100+ euro.
Pe 4 ianuarie dadusem o tura de 12 km avandu-i si Decathlonul in intinerariu pentru le verificasem stocul. Cum numarul meu nu era prezent local, am apelat la o angajata a lor, angajata ce facuse comanda pentru a fi adus local si promisese ca ma va suna cand ajung.

Intre timp, pe internet disparuse orice model Asics. Cum n-am primit nici un semn, azi am trecut pe la ei sa vad care-i statusul. Cum stocul Asics se rarefiase si mai rau am cautat-o pe d-soara iar aceasta, spre surprinderea mea, a incerca sa ma tromboneasca: "v-am sunat dar ca n-a sunat". Spun trombonit pentru ca in rest Decathlon mi-a lasat o impresie foarte buna. Poate ceea mai buna privind calitatea si atitudinea fata de clienti. Recent, mi-au returnat banii cash pe-o lanterna de semnalizare destul de scumpa (120 ron) dar care nu-o gaseam foarte practica. In general, in cel mai fericit caz se ofera un voucer pentru a cheltui banii tot la ei.

Am plecat de langa duduie si pe primul consultant intalnit l-am intrebat unde-i seful caci vreau sa discut cu el.
M-a dus frumos la el si i-am explicat acestuia situatia. In stilul caracteristic Decathlon, cu respect fata de clienti acesta m-a invitat sa-mi caut alt model, chiar si mai scump in acelasi pret cu cel asteptat.

Intr-un final m-am ales cu un model ce se vinde la 459 in pretul de 249 ron. Respect Decathlon!
Maine ii incerc! :)

Concluzia: Daca esti intr-un magazin ce se respecta nu te impeidica de un angajat incompetent si sitirit. Escaladeaza situatia si ai numai de castigat!
Povestea se aplica si in alte aspecte sociale. Inclusiv in banci. Important e sa ai verticalitate.

2 comentarii:

Andy spunea...

Dupa cum zici si tu, acest principiu trebuie aplicat in orice domeniu.

Romania este cum este pentru ca romanul nu stie principiul asta ;)

Sly spunea...

In vest, gestul Decathlonului e o normalitate si din fericire Decathlonul reuseste sa-l impuna cu succes si la noi.

Din pacate, romanul de rand n-are educatia asta si nici sistemul nu-l ajuta. Protectia consumatorului e departe de-a fi garantul consumatorului. Generatia parintilor nostrii dar poate si mai tineri sunt obisnuiti sa inghita galuste sau sa nu se agite prea tare pentru dreptul lor.
De exemplu, cu ocazia sarbatorilor recent trecute, o ruda apropiata primise o stea mare cu leduri ce se pune in geam. Dupa cateva seri o parte din led-uri nu mai functionau. Desi nu e o persoana ce sa se lafaie in bani, avand un venit decent, cand a vazut ca nu costa o avere (50 ron) a zis ca n-are rost sa se mai agite a trimite in alt oras steaua pentru a primi una noua.
Personal, n-as fi ezitat s-o fac. E dreptul meu. :)