5 ian. 2010

Compostoarea...

Gândindu-mă ca nu mai e coada specifică începutului de an, astăzi, am mers să-mi activez cardul abonamentului de transport la RATT
Se pare că m-am înşelat…  şi am stat la o coadă frumuşică. În faţa mea, erau două doamne pensionare, trecute bine de 65 de ani.
Fireşte, pentru ca dânsele să beneficieze de reducere a trebuit să prezinte cuponul de pensie. Numai că una dintre ele, care a fost şi ieri la coadă fără cupon, a avut proasta inspiratie să vină cu primul cupon găsit prin sertar, altul decât ultimul lasat la medic. Era unul din august.
Urgent, doamna casieriţă / compostoare a constatat că acel cupon era mai vechi şi a refuzat categoric să elibereze abonamentul subvenţionat.  A trimis-o pe doamna pensionară să citească regulamentul afişat pe o hârtie lipită în geam. Pe afiş, nici pomeneală că ar trebui chiar ultimul cupon. Dar, doamna cu un singur neuron a continuat să susţină că se subînţelege că ar trebuie să fie ultimul cupon. Interesant este că si prima doamnă pensionară avea tot un cupon mai vechi, de doua luni şi dânsei i-a dat abonament.

Q: Cum poate cineva ce a fost încadrat în categoria pensionarilor de ani buni, cineva care are cupon de pensie din august, să nu fie considerat ca fiind pensionar şi să beneficieze de o modică facilitate?
A: Simplu… Simplu, pentru nişte roboţei care ştiu doar să taie nişte bilete şi daca se poate să găsească motive puerile de-a mai fura niste bănuţi de la amărâţi. Greu de inţeles pentru restul cu mai mulţi neuroni.

I-am recomandat doamnei pensionare să ii pună această intrebare casieriţei, să ii facă reclamaţie compostoarei şi să contacteze, în ultimă intanţă, OPC-ul.

Mi-e milă şi ii compătimesc pe cei care ne pot fi bunici şi care au trăit tinereţea în vremurile de restrişte. Cred că ar merita o bătrâneţe mai liniştită şi plină de respect. Mă doare că ei răman, în continuare, bătaia de joc a societăţii.

Dacă mă gândesc mai bine, atitudinea casieriţei se regăseşte chiar în aceste zile şi în guvernul Boc. Am inteles că astuparea „găurilor” din buget va fi făcăt-o şi cu firmiturile de pensii.  Un banal foc de paie... Ca stat, vom continua să ne îndatoram la banci ca sa platim şi acele resturi de firmituri numite "pensii".

Dacă guvernul îi sfidează pe bătrâni, atunci, ce să ne mai mire ca tanti Compostoare o face?

Trist… Trăim în România, şi trebuie să-l citez pe Badea: ne ocupă tot timpul!

Niciun comentariu: