10 iul. 2011

Un Bac mai curat

S-au terminat de analizat contestaţiile de la Bac. Primul Bacalaureat după foarte mulţi ani în care s-a copiat mai puţin şi pe alocuri mai deloc. Din păcate şi de această dată s-au găsit anumite inspectorate care "nu au avut buget pentru camere video" şi cum era firesc aici procentul de promovabilitate a fost mult mai ridicat. S-a ajuns la situatii paradoxale de genul că elevii din Harghita, majoritatea de etnie maghiară, să obţină rezultate mai bune la limba română decât elevii din judeţe "pur" româneşti.

Paradoxal e că, destui oameni vociferează faptul că trebuie sa-si dea demisia tocmai inspectorii ce au fost corecți și au încercat să organizeze desfășurarea concursului într-un mod cât mai onest. Poate că acei inspectori au făcut pe dracu-n-patru pentru a instala acele camere și au ajutat să avem o desfășurare corectă a examenelor. Au ajutat să avem o imagine mai reală a realității învatământului românesc. 
Aștept ca tocmai cei ce nu au fost în stare să asigure o desfășurare transparentă a examenelor să fie traşi la răspundere de ministrul Funeriu. Poate că inspectorii şcolari din Harghita, Suceava şi Constanţa intenţionat nu au montat camerele video în sălile de examen pentru a avea rezultate mai bune.
De multe ori Funeriu mi-a fost antipatic şi uneori chiar mi s-a părut arogant. De această dată, prin atitudinea adoptată a reuşit să scrie nişte rânduri în istoria ultimelor doua decenii de învatamant. RESPECT! 

Tare mi-aş fi dorit să am şi eu parte de o astfel de supraveghere la examenul meu de Bacalaureat din '99. Aş fi preferat să nu fiu întrerupt şi asaltat de colegii din sală pentru a copia şi afla rezultatele la matematică. Lipsa de supraveghere strictă mi-a făcut MULT mai mult rău.
Sper că rigoarea inpusă în această sesiune de examene să fie un nou început şi tinerii să realizeze că învăţământul nu e compatibil cu cocalarii şi maneliştii.

Update 31.08.2011: După clasicul stil românesc, o minune nu ţine prea mult. La sesiunea de Bac din toamnă lucrurile revin la "normal": "Profesorii ne-au permis să schimbăm foile între noi şi să copiem unul de la altul".
Probabil că domnul Funeriu e încă în concediu... :|

Niciun comentariu: